Paragrafen

Bedrijfsvoering

  • Digitalisering; we onderzoeken doorlopend of de diensten op de website goed vindbaar, begrijpelijk, duidelijk en toegankelijk zijn. Dat doen we door online klantonderzoek. Bezoekers geven daarnaast vaak waardevolle feedback via ‘smileys’. Met al deze input konden we een verbeterslag maken. Verder stapten we In 2021 over op een nieuw website systeem, met meer mogelijkheden.
  • Het verbeteren van onze telefonische dienstverlening; het periodieke onderzoek naar telefonische bereikbaarheid in de organisatie heeft ook in 2021 plaatsgevonden. Met de input vanuit dit onderzoek actualiseren werkateliers het verbeterplan dienstverlening, onderdeel telefonie, waarmee ze vervolgens hun verbeteracties in gang zetten.
    Na het uitreiken van de nieuwe telefoons eind 2020 blijkt dat er een technisch issue in instellingen is ontstaan waardoor de resultaten op dit onderdeel helaas wat achter zijn gebleven. In het onderzoek 2021 zien we in het totaalresultaat wel een mooie stijging van het gemiddelde.
  • Een Persoonlijk Internet Pagina (PIP) MijnMeierijstad; Sinds november 2021 hebben we een nieuwe website waar de Persoonlijke Internet Pagina (PIP) een onderdeel van is. Door het project uitrol nieuwe website is de PIP in 2021 niet uitgebreid. In 2022 wordt de PIP uitgebreid met e-diensten en een Klantportaal Sociale Zaken.
  • Klare Taal; We blijven onze medewerkers trainen op klare taal. We vragen ontvangers van onze brieven actief om feedback waarmee we onze brieven aanpassen. We benutten daarvoor het lezerspanel en gaan verder met de QR-codes op brieven en formulieren. We stimuleren het gebruik van een technisch hulpmiddel voor het schrijven in klare taal in beleidsstukken. En we gebruiken het technisch hulpmiddel om bestaande brieven te screenen en te herschrijven voordat ze in nieuw aangeschafte systemen terecht komen.
  • Klantreizen; We willen aansluiten op de behoeften van onze inwoners, ondernemers en instellingen. Door met de klant in gesprek te gaan en ‘de reis’ in beeld te brengen die zij doorlopen wanneer zij iets nodig hebben van de gemeente krijgen we in beeld wat die behoefte is. We passen onze dienstverlening en klantprocessen hierop aan. Door corona is het organiseren van fysieke klantreizen lang niet mogelijk geweest. Door de schriftelijke feedback die we vanuit ons continue klantonderzoek ophalen èn de aanvullende informatie vanuit de nabelgesprekken is er toch continue aandacht voor het verbeteren van onze klantprocessen.
Deze pagina is gebouwd op 05/31/2022 11:24:19 met de export van 05/19/2022 16:45:39